Friday, November 28, 2008

Bingung


Hmmm...Pagi ini saya terima satu panggilan tidak terjawab dari Bapa saya. Sayapun call balik. He told me regarding a vacancy in KK area that suit with my qualification. Saya sedikit hairan kenapa tiba-tiba cakap pasal vacancy. Fikir punya fikir baru saya teringat kata-kata dia dulu... "Lama sudah kau di Kudat. Macam belum ada apa-apa perkembangan kau ni. (Badan ja yang bertambah naik hahaha) Bagus lagi kau cari kerja area KK dapat lagi kau ikut kursus-kursus yang boleh tambah kemahiran kau. Buat degree ka... " Hmmm... Betul juga tu... Tapi saya sebenarnya sudah selesa dengan bidang saya sekarang. Entahlah saya masih bingung sekarang ni. I have to think about it properly. I don't want to make a wrong decision...wrong choice...wrong way....bla bla bla... until at the end i waste my time...feel regret... God bless me... Amen!




7 comments:

HoneyBUZZin said...

Hi Fredo..betul tu..sometimes bila kita suda selesa dengan posisi kehidupan kita..like in a comfortable zone la kan..tia mau berganjak la..
Kita takut pula nanti bila kita tukar kerja..macam kana start a-z.
Tapi I think..ur father probably wants u to be near him la.
Mungkin dia mahu kamu lebih majula...i think la..
Anyway..tengkiu arr sebab sudi singgah blog honey. All the Best la Fredo..in whatever u do. Cheers!

Fredo said...

HoneyBUZZin hi juga... ya bah kan... mana ada parents yang tidak mau tengok anak diorang sukses dalam hidup... saya kena buat pilihan yang bijak... Apa-apapun thanks sudi bagi pandangan ko...Tengkiu arigato... :-)

Bossing said...

Hi Fredo,
sabar sija la k. urang bilang,bila suda basar, kadang2 kita perlu ada tu peluang untuk pilih jalan hidup kan..huhu... kalau ko rasa itu yang terbaik, teruskan labah.. pandai2 la pujuk and kasi terang sama parents.. lama2 diorang paham juga la tu..huhu. Wish you luck. God Bless..

Cheers,
bossing

HiIamWelzan said...

fredo, listen to your heart..hehehe...mana ja yang ko mau, depends juga sma diri sendiri ba kan..Bagus juga ko pny father, sy stuju sma si honey sana atas..mgkn dia mo kmu dkt2 sma durg..hehe..Yg paling penting ko pny kepuasan dlm hidup dlm apa yg ko buat..hhehe..

Fredo said...

bossing... ya bah kan... nanti sia saya cuba tanya sama hati sia ni... mana yang saya lebih gembira/bahagia.. heheh itu yang penting bah kan... d mana pun kita apa pun yang kita buat yg penting kita happy bah kan...

welzan... ya saya pun rasa mungkin parents sia mau kami dekat2 sama siurang bah tu kan... adididi... bah apa2pun thanks sebab sudi bagi pandangan kamurang ahh... i appreciate it... tengku...

ReNo said...

sabar ja bro..tenangkan pikiran dan dengar semua pendapat tapi kena ingat..ko juga yang menanggung life sendiri nnt, bukan org lain. So buat apa yg paling lojik dan ko suka... Pendapat ikhlas ja ni..chiaoo

Fredo said...

Thanks ReNo... saya dengar semua nasihat keluarga dan kawan2 saya supaya semua pekara dapat di pertimbangkan sewajarnya... mungkin saya perlu buat plan a plan b... :-)