Tuesday, January 15, 2008

Training - Periodic Works & Routine Works

Training for Area Manager, Clerk of Work & Supervisor
8th January 2008 & 9th January 2008
9am - 4.30pm
Wisma Kennatex Kolombong

Arrrggghhh....Lewat sudah saya bangun...Saya tidak sedar alarm clock saya berbunyi...mau tidak mau terpaksa saya bergegas bersiap dan cuba speed tahap Formula 1...Saya mesti sampai dari Kudat p KK dalam masa 2 1/2 hours. Fortunately, I arrived in KK 9am on the dot ngam-ngam the training start! I'm in Group 1. Waaa...Group saya ni hebat-hebat nie...hehehe banyak boss - boss...jadi tidak payah susah-susah hati mau buat presentation. Antaranya ialah Kathrina Abdul Latif (Area Manager KK-Tuaran), Jack (Area Manager Ranau), Thomas Chin Hon Kong (Area Manager Kudat, Kota Marudu and Pitas), Wong Ha Yieng (Clerk of Work - KK), Armron (IT-Executive), Healtey (Assistant Supervisor Kota Belud) and me...

Part yang paling saya suka masa training ni ialah bila kami kena suruh buat Site Inspection di Jalan Pomotodon Kitobu, Inanam... Dapat learn a lot from our boss-boss... Diorang sangat berpengalaman dan paling siokkk diorang tidak lokek mau share with us their knowledge and experience sama kami yang kira masih hijau lagi in this engineering field...During the site visit, saya jadi tukang catit-catit apa yang diorang cakap...Pavement damage, improper drainage caused water stagnant..bla bla bla bla bla bla....Best...banyak istilah-istilah engineering yang dapat saya belajar...After that we went back and we combined all the data.

12noon break - ramai-ramai had lunch at Cherry Lounge...Something happened masa lunch...Sakit leher saya mau tahan ketawa...Hahahha...

Waitress datang dan bertanya...

"Tea or Coffee?"

Ada yang jawab Tea...ada yang jawab Coffee...Tiba-tiba sampai giliran kawan yang sorang nie...dengan selamba + confidence dia menjawab....

"Tea Tarik!!!"

Waduhhhh...terus kena reject dia punya order....wakakakakakakaka...ampai-ampai kena reject....Punya main susah mau tahan ketawa sampai sakit leher saya...Diorang kawan-kawan yang disebelah berhabisan ketawa....wakakakakakkaa...

2pm we get ready for presentation. Our group representative - Mr Thomas Chin... Selepas semua kumpulan telah siap membuat pembentangan, diadakan sesi soal jawab bersama General Manager Ir Wong Thien Siu.

Training habis jam 4.30pm...Lepas tu pulang...Hmmm..ini lagi yang best ni...sebab company kasih tempat tinggal... Area Manager Keningau Mr Alan Arthur Angian, Azahari dan saya ja yang tinggal di Condotel Likas Square...Lokasi penggambaran kami masa berlakon dalam telemovie "Kenapa Dengan Mereka..?" Waaa...jauh berbeza sudah dari keadaan yang dulu...semakin cantik, bersih dan teratur...Baru ada kelasss...heheheh....Best juga la tinggal sana...sangat selesa...sangat..sangat...sangat...

aduiiii....mengantuk pula saya nie...nanti saya sambung lagi....

No comments: