Tuesday, January 15, 2008

Menanti detik....2008!!!

Inilah makanan dan minuman yang sempat disediakan... Semua ditanggung Halal ok...

Macam - macam haro...

Tapai a.k.a Siopon - all the way from Keningau!!! Keningau Maliiii...

From left : Ampal, Mustari, Neil, Wen and Me


When all the Radio Amateur Member ....Bravo Club!!!


Waiting for "Biris"....Neil, Me, Lakrim (Paling alim...tidak moginum ok!!!) & Lotie


Neil in action....

Lickson, Neil and Lotie

Mr & Mrs Thomas...


Waaa...one week in Keningau is like 1 hour...Betul juga Andy cakap there is No Place Like Home!!! Aaarrggghhh...Homesick again...Tapi life must go on...Kerja tetap kerjakan...Sebelum memulakan perjalanan sempat terserempak si Dogoes di Servay Jaya...Chit chat sekejap then saya memulakan perjalanan...One thing i have noticed drastically change in Keningau...JAM!!!!!! Ayooo...kaya sudah orang - orang Keningau sekarang...Semua orang sudah berkereta...Cepat lagi sampai kalau jalan kaki...Wakakaka..

Sampai di Kudat lebih kurang jam 10.00pm... Very the very tired oooo... Macam terus mau mengampai... Keesokan hari (31st December2007) kerja...Teda semangat langsung...Apa tidak semangat saya masa tu masih lagi tertinggal di Keningau...Apa yang saya buat masa tu...Saya pusing-pusing sekitar Kudat to get my spirit back to me...Sampailah masa dekat-dekat jam 5pm baru sedar habis masa kerja sudah...Diorang yang lain busy preparing semua tu makanan, minuman, arang, macam - macam la...Saya sono pisuk-pisuk tengok dorang...Masih lagi belum ada mood...Last-last saya kasih keluar tu siopon yang saya bawa dari Keningau...

Around 8am baru mula...Kawan - kawan dari Kota Marudu and Pitas pun ada datang juga...Cuma where is Lim Fong Ming (Superman Kota Marudu?) Ayoo...Lim ni chai na li ooo? Cho mo ni pu lai ooo...? Hehehehe... Oooo...ya maybe his wife still sick after operation...could be...Solii aahh Mrs Lim... Masa tu macam saya pula yang jadi AJK TAPAI...since diorang ada yang pernah dan ada yang tidak pernah langsung minum tapai ataupun siopon...Biris-biris ni mana diorang tau...I taught them Keningau Style!!! Siok tengok perangai diorang...Ada yang terminum air birisss....wakakakak...Semua orang enjoy minum tapai and pujian harus diberikan kepada my beloved mom yang bersusah payah buat tu Tapai yang pait manis...Padahal first time Mama saya buat...Semua orang balik before 11pm...belumpun sampai jam 12am...Then we went to Pantai Bangau - Kimihang...Sana baru kami buat unggun api and panggang ikan sementara menanti detik 2008...

Rasanya itu sajalah yang dapat saya cerita untuk post kali ini...

Adiosss...

No comments: